• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 10 تیر 1398
کد مطلب : 62735
+
-

بهره‌برداری از پروژه  پل راه‌آهن  و تله‌کابین کرمان تا پایان سال

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان از اتمام پروژه‌های تله‌کابین و تقاطع پل راه‌آهن تا پایان سال خبر داد. 

 «مصطفی آیت‌الهی‌موسوی» در گفت‌و‌گو با ایسنا افزود: میراث فرهنگی در گذشته موافقت اصولی برای پروژه بام کرمان را صادر کرده است و اکنون شائبه‌ای در زمینه احداث هتل روی کوه است که در حال بررسی این موضوع هستند و جواب قطعی در این زمینه داده نشده است. 

وی در پاسخ به برخی اظهارات مبنی بر کوه‌خواری با بیان این مطلب که من مدارکی برای اظهار نظر ندارم، افزود: اگر کوه‌خواری شده دستگاه متولی که اداره کل راه و شهرسازی است، باید شکایت کند و این پروژه توسط خود راه و شهرسازی واگذار شده؛ بنابر این اگر چنین موردی است باید دستگاه متولی اقدام کند. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان عنوان کرد: بخشی از پروژه بام کرمان مربوط به احداث هتل است که هنوز عملیات احداث آن آغاز نشده و در مرحله طراحی است و در زمان معاون سابق عمرانی استانداری کرمان «ابولقاسم سیف‌الهی» در کمیسیون ماده 5 مطرح و لکه‌گذاری آن مشخص و مقرر شده که سرمایه‌گذار طرح اولیه خود را ارائه دهد تا براساس طرح اولیه شهرداری پروانه موقت برای آن صادر کند. 

وی با اشاره به تله‌کابین گفت: اکنون پیگیر اتمام عملیات اجرای جاده دسترسی این پروژه و تله‌کابین هستیم، اما اصرارم بر این است که ابتدا فضای سبز آنجا را تکمیل کنند. 

آیت‌الهی‌موسوی افزود: سرمایه‌گذار به دلیل تحریم‌ها هنوز یک‌سری از تجهیزات تله‌کابین را نتوانسته تهیه کند، اما متعهد شده تا پایان سال پروژه تله‌کابین را به بهره‌برداری برساند. 

وی گفت: تقاطع پل راه‌آهن اگر به موقع تامین اعتبار شود و مشکل دیگری پیش نیاید در انتهای سال افتتاح خواهد شد. شاید بتوانیم پل شهدای گمنام را نیز هم‌زمان با تقاطع پل راه‌آهن اجرا کنیم، اما قطعاً تقاطع پل راه‌آهن تا انتهای سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

این خبر را به اشتراک بگذارید